CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, July 5, 2012

FINISHED THE FIRST YEAR IN MAKASSAR


One year have already finish as a medicine student in Makassar. Alhamdulillah. Semuanya berjalan dengan lancar. Ok bila dah start cuti ni, memang terfikir nak continue update blog yang dah setahun tak update. Just saja nak kongsi experience sebagai student kat negara orang ni.

Sapa tahu Makassar kat mana?? Bila orang tanya study kat mana, aku jawab Makassar pastu mesti orang akan tanya balik ‘ehh, Makassar tu kat mana?’. Then memang part aku paling malas nak terang panjang2 and aku akan jawab cuba try google (nampak macam kurang ajar kan). Sememangnya majoriti orang tak tau tempat ni coz tak sepopular bandung or Surabaya n aku pun baru ja tau sebulan sebelum dtg Makassar ni  . aku cuma boleh jawab Makassar ni still bawah Indonesia, terletak belakang dari kepulauan sabah serawak (tu klu dlm petalah).

Dalam post sebelum ni aku dah ada cter sikit tentang Makassar n kehidupan baru aku kat sini. Bila dah lama2 tu semua dah boleh adapt. Tapi yang paling penting jangan selalu sangat nak buat comparison with our own country. Just terima jelah semuanya. Semua Negara mestilah cara hidup tersendiri kan so sebagai perantau ni terima jelah ok..

Next.. Nnti aku akan update tempat2 yang aku dah teroka kat sini and cter sikit tentang pengalaman aku belajar kat sini..

0 comments:

Post a Comment

frEindNShiP

frEindNShiP