CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, September 19, 2011

pErSiapAn AiDiLfiTri 2011 di makASSaR..



Dalam kesibukan aku nak jugak cari masa untuk tulis blog ni. Serba sikit perkembangan aku di negara orang ni. Tahun ni adalah tahun pertama sambut raya jauh dari family, saudara-mara n kawan2.

Dengar takbir raya buat rasa sedih ja. Dengar pulak jiran2 kat sini yang majoritinya rakyat Malaysia pasang lagu raya versi Malaysia. Aahhh.. Apa2 pun hari raya adalah hari untuk kita meraikan kejayaan kita dalam bulan ramadhan. Chill girl..

Dekat Malaysia, hari isnin malam tu orang dah sibuk memasaklah, mengemaslah, kat sini pun sama jugak tapi hari selasa malam coz kat ni hari raya jatuh hari rabu. Pastu orang2 kat Malaysia pulak asyik cakap macam ni 'puasa lah sehari lagi yerk,. HEHEHE..'

Kesibukan kat sini beramai-ramai, malam tu aku dapat tugas memasak kuah kacang. Ahhhh... memang ahhh... Masak kuah kacang pun tak pernah. Huuhhh.. Nasib baik lah kakak yang satu group ngan aku ni pandai masak2. Klu bagi kat aku masak tak tau lah apa jadi.. Jadi orang tolong kacau2 jelah..  


Sementara tunggu kuah kacang ni nak masak sempat lagi aku lari pi main bunga api. Hahaha.. Dah lama dah ni tak main bunga api, sambil aku main2 tu aku tgk abang2 senior yang tgh seronok depa dok main mercun. Amboiii... Memang meriah ah malam tu. Dapat lah jugak kurangkan rasa rindu kat tanah air.


Kawan2 yang len sibuk mengayam ketupat bersama kakak2 senior.. Esok pagi nak makan ~~ ketupat ~~


Kawan2 yang len2 pulak sibuk mengemas rumah~~ hehe~~ mengemas aula lah. Tempat untuk sembahyang raya n berkumpul ramai2 esok.. 

Malam ni kurang sikit ambik gambar coz sibuk ngan kuah kacang, so yang ni jelah yg ada..

Jom kita tengok esok apa jadi.....








0 comments:

Post a Comment

frEindNShiP

frEindNShiP